|
|
|
Sok hűhó semmiért |
|
Legpocsékabb filmjei |
|
Pár lépés a mennyország (1995) Elképesztően unalmas romantikázás a borvidéken. Keanu balfék katonát alakít, akit bepaliz egy megesett lány, és nemcsak férjnek szerzi meg, hanem ingyenmunkásnak a családi gazdaságba. Még szerencse, hogy a végén az egész porig ég. Féktelen Minnesota (1996) A film, amiben sikerült a bravúr, Keanu Reeves és Cameron Diaz egyszerre csúnyák, buták, és ellenszenvesek. A cserecsapat (2000) Sportfilm, a legrosszabb fajtából.
|
|
Ajánlat |
|
A Pár lépés a mennyország oldala az iMDb-n A Féktelen Minnesota honlapja A cserecsapat honlapja
|
|
[vizsla24] |
|
Keanu Reeves-linkek
|
|
|
|
Kevés hollywoodi sztár kapott annyi elmarasztaló kritikát, gúnyos megjegyzést a színészi képességeiről vagy inkább azok hiányáról, mint Keanu Reeves. Esetleg Sylvester Stallone és Jean-Claude van Damme versenyezhetne vele ebben. Szinte minden filmje után, legyen az siker vagy bukás, lehordták a kritikusok. A Veszedelmes viszonyok-ban azért volt rossz, mert kevés, főként tinifilmekben szerzett tapasztalattal a háta mögött kosztümös drámát mert vállalni. A Drakulá-ban azért, mert képtelen volt felnőni szereplőtársaihoz, az a próbálkozása pedig, hogy akcentussal játsszon, nevetségessé tette. A Sok hűhó semmiért kapcsán megjegyezték, hogy mindössze kétféle arckifejezésre képes: merengőn vagy gúnyosan, de mindenképpen értelem nélkül bámulni.
A Féktelenül után pedig elérkezettnek látták az időt, hogy kijelentsék: a vita Keanu színészi képességeiről eldőlt, tény, hogy egyáltalán nem tud játszani. A Johnny Mnemonic-ban nagyszerűnek találták, eltekintve azoktól a részektől, amikor megszólalt, a Féktelen Minnesotá-ban reménytelenül merevnek, A leskelődő-ben pedig esetlennek látták. Még karrierjének legnagyobb sikere, a Mátrix kapcsán is azon gúnyolódtak, hogy Keanu alighanem a Harrison Ford-féle minimál színészi iskola híve, mert az egész fim alatt egyetlen érzelmet sem lehetett felfedezni az arcán.
Ugyanakkor néhány kritikus lassan kezdte belátni, amit a nézők már régen tudtak: senkit nem érdekel, hogy milyen színész Keanu Reeves, mert szép, szereti a kamera, és jó nézni, akár két órán keresztül is. A kritikusok véleménye nemcsak a nézőket nem érdekelte, hanem a legfontosabb rendezőket sem. Keanu dolgozhatott már Stephen Frearsszel (Veszedelmes viszonyok), Gus Van Santtel (Otthonom, Idaho, Néha a csajok is úgy vannak vele), Francis Ford Coppolával (Drakula) és Bernardo Bertoluccival (A kis Buddha) is. A legtöbb esetben a rendezők nézték ki maguknak és kérték fel egy szerepre, és nem fordítva. A mindig vicces Charlie Sheen meg is jegyezte a Movieline magazinnak, hogy gyakran gondolkoznak azon Emilio Estevezszel: "Hogyan lehetséges, hogy Keanu Coppolával meg Bertoluccival forgat, mi meg egy vacak mondatot sem kapunk a filmjeikben?"
Ugyanakkor tény, hogy negyvenévesen, közel ötven filmmel a háta mögött, egyszer sem jelölték Oscarra, de még Golden Globe-ra sem. A gálákra azért rendszeresen meghívják, mert a nézettségnek nagyon jót tesz, ha Keanu adja át mondjuk a legjobb vágásért járó szobrot. |